Kampanie Facebook Lead Ads
Pozwól, aby Twoi Klienci dobrowolnie udostępnili Ci swój numer telefonu oraz inne dane kontakowe.
Co to jest Facebook Lead Ads?
To jeden z typów kampanii reklamowej na Facebooku, o którym często się zapomina, bo przecież lajki są najważniejsze. Jest to jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania danych kontaktowych klientów potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami/produktami.
Jak to działa w praktyce?
Facebook wyświetla reklamę, po której kliknięciu użytkownik jest kierowany do formularza z danymi kontaktowymi.
Formularz kontaktowy wypełnia się automatycznie danymi użytkownika Facebooka, które potem trafiają do właściciela strony na Facebooku lub reklamodawcy.
Wizualnie prezentuje się to następująco:
Po kliknięciu przycisku „Skorzystaj z oferty” tylko 4 kliki dzielą Twojego klienta od udostępnienia Ci numeru telefonu.
Pierwszy klik
(po kliknięciu w reklamę)
Drugi klik
(dane wypełniają się automatycznie)
Trzeci klik
(zgoda na przetwarzanie danych)
Czwarty klik
(podziękowanie)
Wydaje się to proste, prawda?
Gdzie jest więc haczyk?
W skrócie: Facebook jest dobry w wydawaniu pieniędzy. Przy źle zaprojektowanej kampanii z wysokim budżetem system reklamowy Facebooka będzie podsuwał reklamę nie Twoim potencjalnym klientom, tylko tzw. „klikaczom”. Mogą to być ludzie, którzy zapisują się na wszystkie kursy i na żaden nie idą (pewnie znasz takich), albo uzależnionym od fejsa albo… Facebook wie, kto dużo klika – i próbuje szybko wydać kasę, którą przeznaczyłeś na kampanię.
Za kilka tysięcy złotych możemy uzyskać nawet kilkaset kontaktów – ale po co nam one, skoro żaden nie zakończy się sprzedażą?
Ryzyko bezwartościowych kontaktów można jednak zminimalizować – w tym tkwi sedno sprawy.
Kluczem jest odpowiednie targetowanie, znajomość systemu reklamowego Facebook, ustawienia kampanii oparte na rzetelnej wiedzy, oryginalna i niebanalna kreacja graficzna, która jest zrozumiała dla potencjalnego klienta i mówi do niego językiem korzyści.
To właśnie zapewniam.
Jak to działa w Lucky Ads?
1. Rozmowa
Muszę poznać Twoją branżę, grupę odbiorców oraz usługę, aby dobrze dopasować reklamy.
2. Stworzenie kreacji reklamowych
Grafiki oraz tekst akceptujesz przed publikacją – nie włączam nic bez Twojej wiedzy.
3. Ustawienie kampanii
Ustawiam w systemie reklamowym kampanię zawierającą testy A/B.
4. Jeden/Dwa tyg. kampanii testowej
Sprawdzamy, czy kampania jest odpowiednio zoptymalizowana na niewielkim budżecie.
5. Zakończenie kampanii
Przesyłam Ci minimum 5 kontaktów lub zwracam Twoje pieniądze wydane na moją pracę.
Przykład reklamy skierowanej do mężczyzn w średnim wieku pragnących rozpocząć przygodę z siłownią.
Przykład reklamy skierowanej do kobiet mających dziecko w wieku od 3 mies. do 1,5 roku
Przykład reklamy skierowanej do odpowiednio stargetowanej grupy kobiet.
- Ruszyły dwie takie same kampanie, ale nieco inaczej ustawione kampanie (testy A/B).
- Po kilku dniach okazało się, że o wiele lepiej konwertuje druga kampania.
- Pierwsza została wyłączona, druga trwała nieco ponad tydzień.
- Przesłałem Gracjanowi 6 kontaktów – po ich obdzwonieniu Gracjan poprosił o wyłączenie kampanii – a nawet nie wykorzystaliśmy budżetu 200 zł…
Sześć kontaktów to być może nie wydaje się dużo, jednak cztery z nich zakończyły się sprzedażą!
Nie ma żadnego problemu (tak jak robią to inne agencje) wygenerować około 15 takich kontaktów, jednak jeśli będą to przypadkowe osoby – pieniądze poszły w błoto – no, ale mamy piękne wyniki…
Takiemu podejściu w LuckyAds mówimy stanowcze NIE!
Dwie osoby zamówiły u Gracjana dietę, dwie umówiły się na trening, jeden kontakt był zainteresowany, ale „zerwał łączność” (zdarza się), jedna osoba nie odbierała.