Kampanie Facebook Lead Ads

Pozwól, aby Twoi Klienci dobrowolnie udostępnili Ci swój numer telefonu oraz inne dane kontakowe.

Co to jest Facebook Lead Ads?

To jeden z typów kampanii reklamowej na Facebooku, o którym często się zapomina, bo przecież lajki są najważniejsze. Jest to jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania danych kontaktowych klientów potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami/produktami.

Jak to działa w praktyce?

Facebook wyświetla reklamę, po której kliknięciu użytkownik jest kierowany do formularza z danymi kontaktowymi. 

Formularz kontaktowy wypełnia się automatycznie danymi użytkownika Facebooka, które potem trafiają do właściciela strony na Facebooku lub reklamodawcy. 

Wizualnie prezentuje się to następująco:

Reklama_Gracjan_przykład
"

Po kliknięciu przycisku „Skorzystaj z oferty” tylko 4 kliki dzielą Twojego klienta od udostępnienia Ci numeru telefonu.

 

 

formularz_kontaktowy_Gracjan1

Pierwszy klik
(po kliknięciu w reklamę)

formularz_kontaktowy_Gracjan2

Drugi klik
(dane wypełniają się automatycznie)

formularz_kontaktowy_Gracjan3

Trzeci klik
(zgoda na przetwarzanie danych)

formularz_kontaktowy_Gracjan4

Czwarty klik
(podziękowanie)

Wydaje się to proste, prawda?

Gdzie jest więc haczyk? 

W skrócie: Facebook jest dobry w wydawaniu pieniędzy. Przy źle zaprojektowanej kampanii z wysokim budżetem system reklamowy Facebooka będzie podsuwał reklamę nie Twoim potencjalnym klientom, tylko tzw. „klikaczom”. Mogą to być ludzie, którzy zapisują się na wszystkie kursy i na żaden nie idą (pewnie znasz takich), albo uzależnionym od fejsa albo… Facebook wie, kto dużo klika – i próbuje szybko wydać kasę, którą przeznaczyłeś na kampanię. 

Za kilka tysięcy złotych możemy uzyskać nawet kilkaset kontaktów – ale po co nam one, skoro żaden nie zakończy się sprzedażą?

Ryzyko bezwartościowych kontaktów można jednak zminimalizować – w tym tkwi sedno sprawy. 

Kluczem jest odpowiednie targetowanie, znajomość systemu reklamowego Facebook, ustawienia kampanii oparte na rzetelnej wiedzy, oryginalna i niebanalna kreacja graficzna, która jest zrozumiała dla potencjalnego klienta i mówi do niego językiem korzyści.

To właśnie zapewniam.

Jak to działa w Lucky Ads?

1. Rozmowa

Muszę poznać Twoją branżę, grupę odbiorców oraz usługę, aby dobrze dopasować reklamy.

2. Stworzenie kreacji reklamowych

Grafiki oraz tekst akceptujesz przed publikacją – nie włączam nic bez Twojej wiedzy.

3. Ustawienie kampanii

Ustawiam w systemie reklamowym kampanię zawierającą testy A/B.

4. Jeden/Dwa tyg. kampanii testowej

Sprawdzamy, czy kampania jest odpowiednio zoptymalizowana na niewielkim budżecie.

Z

5. Zakończenie kampanii

Przesyłam Ci minimum 5 kontaktów lub zwracam Twoje pieniądze wydane na moją pracę.

Gracjan_reklama_facebook_lead_ads1

Przykład reklamy skierowanej do mężczyzn w średnim wieku pragnących rozpocząć przygodę z siłownią.

 

Gracjan_reklama_facebook_lead_ads2

Przykład reklamy skierowanej do kobiet mających dziecko w wieku od 3 mies. do 1,5 roku

Gracjan_reklama_facebook_lead_ads3

Przykład reklamy skierowanej do odpowiednio stargetowanej grupy kobiet. 

  • Ruszyły dwie takie same kampanie, ale nieco inaczej ustawione kampanie (testy A/B).
  • Po kilku dniach okazało się, że o wiele lepiej konwertuje druga kampania.
  • Pierwsza została wyłączona, druga trwała nieco ponad tydzień.
  • Przesłałem Gracjanowi 6 kontaktów – po ich obdzwonieniu Gracjan poprosił o wyłączenie  kampanii – a nawet nie wykorzystaliśmy budżetu 200 zł…
"

Sześć kontaktów to być może nie wydaje się dużo, jednak cztery z nich zakończyły się sprzedażą!

Nie ma żadnego problemu (tak jak robią to inne agencje) wygenerować około 15 takich kontaktów, jednak jeśli będą to przypadkowe osoby – pieniądze poszły w błoto – no, ale mamy piękne wyniki…

Takiemu podejściu w LuckyAds mówimy stanowcze NIE!

Dwie osoby zamówiły u Gracjana dietę, dwie umówiły się na trening, jeden kontakt był zainteresowany, ale „zerwał łączność” (zdarza się), jedna osoba nie odbierała.

Chciałbyś uruchomić kampanię Facebook Lead Ads?