Case Study: Jak zwiększyliśmy przychody z FB Ads o 199% przez pół roku?

Facebook_ads_lucky_ads_case_study

Autorem tekstu jest Łukasz Kaczmarczyk

Zajmuję się głównie zwiększaniem obrotów e-commerce i wykręcaniem ROAS-ów w ekosystemie reklamowym Meta.

5 czerwca 2023

W czerwcu nawiązaliśmy współpracę ze spółką German sp. z.o.o. w zakresie prowadzenia kampanii Facebook Ads. Firma ta zajmuje się projektowaniem, produkcją, a także sprzedażą mebli domowych i ogrodowych. Klient do tej pory ustawiał reklamy na Facebooku we własnym zakresie  – szybko jednak przekonał się, że temu zadaniu należy poświęcić więcej czasu i oddać w ręce specjalistów. Czy dobrze wybrał? Niech przemówią wyniki! 🙂

Problemy i oczekiwania Klienta

  • słabe wyniki sprzedażowe
  • brak odpowiedniej koordynacji  i komunikacji marketingowej
  • brak czasu na konfiguracji reklam we własnym zakresie
  • brak czasu na tworzenie nowych kreacji reklamowych

Nasze działania

Na początku skupiliśmy na audycie dotychczasowych kampanii reklamowych – przeanalizowaliśmy najlepsze i najsłabsze kampanie, kreacje reklamowe, a także grupy odbiorców. Podczas analizy grup szybko okazało się, że Klient nie korzysta w pełni z potencjału FB Ads.

Zaczęliśmy od sprawy najważniejszej czyli poprawy analityki – skonfigurowaliśmy poprawnie Piksel FB, a także wspólnie wdrożyliśmy API Konwersji.

Podczas wspólnej rozmowy z Klientem ustaliliśmy na jakich produktach mu najbardziej zależy – głównie promowanymi produktami miały stać się toaletki kosmetyczne, a także kuchnie modułowe. 

Utworzyliśmy projekt lejka sprzedażowego dla konkretnych linii produktowych, jak i dla całego sklepu – dbając o spójną i odpowiednią komunikację na każdym etapie lejka sprzedażowego.

Najważniejszą rzeczą w lejku było utworzenie skutecznych stałych kampanii odpowiadających za remarketing, gdyż to właśnie ich brakowało najbardziej.

W naszym lejku uwzględniliśmy zarówno kampanie o celach: Konwersja, Sprzedaż z Katalogu, Aktywność oraz Ruch, a także Zasięg.

Kreacje Reklamowe

W kampaniach promujących toaletki kosmetyczne postawiliśmy przede wszystkim na wyeksponowanie produktów, dzięki pięknym wizualizacjom od Klienta.

Dodaliśmy do tego spójną, ale wyraźną kolorystykę, a także krótki przekaz, który od razu wzbudza nadzieję na rozwiązanie często pojawiającego się problemu.

W naszych kampaniach wykorzystaliśmy takie formaty jak:

Kolekcje

kolekcja_german

Grafiki Statyczne

static_fb_ads_luckyads_casestudy

Karuzele

karuzela_case_study_luckyads_fbads

Ponadto uatrakcyjniliśmy wygląd reklam katalogowych za pomocą nowej nakładki – spójnej wizerunkowo ze wszystkimi innymi kampaniami kreacjami w lejku. 

nakladka_case_study_german_fb_ads

Wykorzystaliśmy również do kampanii promocyjnych posty z dużą ilością reakcji, które posiadały tzw. social proof.

aktywnosc_case_study_fb_ads

W remarketingu wykorzystaliśmy również opinie zadowolonych Klientów do ciekawych karuzeli:

opinie_karuzela_fbads_

Wyniki

Jako, że współpracę rozpoczęliśmy w czerwcu 2021 roku w zestawieniu podsumujemy tożsame okresy półroczne:

Pół roku bez działań Lucky Ads, czyli okres: Lipiec 2021 – Grudzień 2021

Pół roku z działaniami Lucky Ads, czyli okres Lipiec 2022 – Grudzień 2022
 

Powyższa tabela jednoznacznie obrazuje wzrost wartości sprzedaży za pomocą FB ADS o 199%.

wykres_fb_ads_case_study_german

Do wszystkich krytykantów – tak, widzimy oczywiście, że ROAS się zmniejszył. Ustaliliśmy jednak z Klientem, iż minimalny ROAS, jaki musi osiągnąć, aby reklama mu się opłacała to 10.

Robimy tak zawsze z naszymi Klientami – ustalamy  punkt, w którym reklama przestaje się opłacać. Następnie maksymalizujemy wydatki i zasięgi, ale tak, aby tego punktu nie przekroczyć.

Biorąc na warsztat przykład grudnia 2021/2022 – Klient zdecydowanie woli 91 tys. sprzedaży z ROAS 14 (84 997 PRZYCHODU Z WYŁĄCZENIEM BUDŻETU FB ADS), niż 28 tys. z ROAS 38,02. (28 103 PRZYCHODU Z WYŁĄCZENIEM BUDŻETU FB ADS) 

A zresztą, niech przemówi sam Klient! 🙂

Marcin Batorski

CEO/Owner German Sp.z.o.o.

Wejście we współpracę z nową agencją to zawsze bardzo ryzykowna decyzja – my, właściciele sklepów internetowych doskonale wiemy jak często kończy się stratą czasu i pieniędzy.

W przypadku Lucky Ads okazało zupełnie inaczej – oprócz dowożenia bardzo dobrych wyników sprzedażowych, co jest  – umówmy się – najważniejsze, bardzo podoba mi się, że mogę na nich liczyć. 

Niesamowitą pomocą jest kontakt do szefa, Łukasza na WhatsApp/Messenger – wiem, że on odpisze mi nawet w niedzielę po południu, gdzie w innych agencjach odbijałbym się od biurka do biurka i otrzymał odpowiedź o wiele później. 

A poza tym to uczciwy i słowny gość – co w świecie internetowej reklamy nie jest zbyt powszechnym zjawiskiem. 

Podsumowanie

Jak mówi nasze motto – Marketerzy Kłamią – Liczby nie.
A te powyższe po prostu mówią za same za siebie.


Zwiększyliśmy sprzedaż z Facebooka łącznie o 199% w perspektywie półrocznej.

Utrzymanie wysokiego ROASU i wysokiej sprzedaży przez miesiąc lub dwa to nie problem – o wiele trudniej utrzymać takie wyniki przez lata.

Mimo, iż właśnie minął rok od rozpoczęcia naszej współpracy – Klient nadal co miesiąc jest zadowolony, gdy otrzymuje raport sprzedażowy. 

A zadowolony Klient to najsilniejsza reklama z możliwych . 🙂

Te artykuły również mogą Ci się spodobać:

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *