Jak ustawić reklamę zwiększającą ilość obserwatorów na IG?

reklama_na_pozyskiwanie_obserwatorów_na_IG_obraz

Autorem tekstu jest Łukasz Kaczmarczyk

Zajmuję się głównie zwiększaniem obrotów e-commerce i wykręcaniem ROAS-ów w ekosystemie reklamowym Meta.

30 maja 2023

Do tej pory nie doczekaliśmy dedykowanej funkcji w panelu reklamowym Facebook Ads mającej na celu zwiększenie obserwatorów na IG. Czy to znaczy, że za pomocą Menedżera Reklam na FB nie możemy zwiększyć ilości obserwatorów? Niekoniecznie.

Reklama na Obserwatorów na IG –Dlaczego nie jest to takie proste?

Szukasz odpowiedzi na pytanie “Jak ustawić reklamę na pozyskanie obserwatorów na Instagramie?” nie bez powodu – sprawa nie jest taka oczywista, jak w przypadku reklamy zwiększającej polubienia fanpage na facebooku. Tam po prostu odpalamy dedykowany cel reklamowy i standardowo ustawiamy kampanię, która optymalizuje się pod ilość zebranych obserwatorów na Facebooku.

W przypadku zwiększenia obserwatorów na IG – musimy trochę pokombinować. 

Najważniejsza rzecz w setupowaniu kampanii reklamowej zwiększającej ilość followersów na IG

Aby poprawnie przygotować kampanię reklamową na facebooku zwiększającą ilość obserwatorów na instagramie, musimy skupić się przede wszystkim na kreacjach reklamowych – mniej na samej konfiguracji technicznej. 

Zadaj sobie kilka pytań:

Co mogę pokazać, aby osoba z mojej grupy docelowej chciała zaobserwować mój profil?

  • Czy będzie to lifehack/porada, która szybko rozwiązuje problem odbiorcy?
  • A może ciekawostka?
  • A może fantastycznie zrobione zdjęcie, od którego nie można oderwać wzroku?

Aby Klient chciał Cię zaobserwować – musisz mu najpierw coś dać.

Przygotuj grafiki bądź filmy zarówno w formacie 1×1, a także 9:16 (stories).

Konfiguracja kampanii reklamowej zwiększającej ilość followersów na Instagramie

Masz już kreacje, które zatrzymają uwagę Twojego potencjalnego obserwatora i zachęcą go do obserwowali profilu – świetnie.

Zajmijmy się teraz konfiguracją kampanii.

W tego typu kampanii będziemy korzystać z celu Ruch z optymalizacją kliknięcie linku, gdzie naszą stroną docelową będzie adres url naszego profilu IG (np. https://www.instagram.com/lucky7ads). Dlaczego nie optymalizacja na wyświetlenie strony docelowej? Ponieważ na Instagramie nie zainstalujesz Piksela, który będzie je zliczał. 🙂

Kluczową kwestią w konfiguracji kampanii jest wybranie umiejscowień, które znajdują się tylko na Instagramie – ja polecam korzystać tylko z aktualności i stories. 

Wybieramy TYLKO umiejscowienia na Instagramie, gdyż nie chcemy, aby link do naszego IG otworzył się w przeglądarce, gdzie użytkownik często nie jest zalogowany.

Umiejscowienie reklam tylko na IG gwarantuje, że użytkownik zostanie przeniesiony po kliknięciu linku na nasz instagram w aplikacji – jako zalogowany. 

Możesz przygotować kampanię na same stories i na same aktualności i zobaczyć, która lepiej performuje (musiałbyś to zrobić tydzień po tygodniu, aby porównać przyrost obserwatorów, bądź zadowolić się jedynie sprawdzeniem CTR-ów, CPC i CPA, gdy kampanie trwają równolegle).

Jeśli chodzi o grupy docelowe potestuj Twoje najlepsze zainteresowania. Możesz spróbować utworzyć LL na podstawie obserwatorów profilu na IG, a także na podstawie całej aktywności na IG (zwłaszcza jeśli masz ich mało, czyli poniżej 1000).

Możesz także ustawić z o wiele mniejszym budżetem dziennym remarketing – jeśli posiadasz sporą grupę followersów na FB, możesz puścić tę reklamę do nich – aby zaobserwowali Cię również na IG – to samo tyczy się Visitorsów. 

Dobrą opcją może być także puszczenie tej reklamy na osoby, które wykazały aktywność na profilu na IG, bądź zareagowały na post/reklamę, ale nie są jeszcze obserwatorami. 

Właśnie dlatego pamiętaj aby…

W KAŻDYM PRZYPADKU WYKLUCZYĆ Z KAŻDEJ KAMPANII OBSERWUJĄCYCH TWÓJ PROFIL NA IG!

Podsumowanie – reklama na zwiększenie obserwatorów na Instagramie

To w skrócie wszystko – nie jest to sposób idealny, ale w mojej opinii najlepszy z możliwych. Dlaczego nie idealny? Bo oczywiście reklama nie optymalizuje się i nie zlicza nowych obserwatorów, tylko kliknięcia linku.

Jednakże kliknięcie linku oznacza, że część ludzi odwiedzi Twój IG.

Jeśli stworzyłeś odpowiednią kreację zachęcających ją ich do obserwacji – powinni wcisnąć na Twoim profilu magiczny przycisk, o który wszystkim nam chodzi. 🙂

PS. Istnieje drugi sposób, aby spróbować zdobyć więcej obserwatorów na Instagramie. Możesz spróbować odpalić reklamę z poziomu aplikacji mobilnej Instagram.

Aby tego dokonać musisz posiadać oczywiście konto profesjonalne z podpiętymi płatnościami, a najlepiej spięte z menedżerem firmy na FB.

Wówczas z poziomu pulpitu profesjonalnego i narzędzi reklamowych możesz wybrać post, który Cię interesuje i ustawić reklamę na “Zwiększenie wizyt na profilu IG” jeśli stworzysz odpowiedni zachęcający do tego post – może to zaowocować nowymi obserwatorami.

Pozostawiam to jedynie jako opcję do sprawdzenia – w moim przypadku kilkukrotnie odpowiednia kreacja + wybór automatycznej grupy wygenerowanej na podstawie celu (odwiedziny profilu) potrafił przynieść pokaźną liczbę nowych followersów. 

Te artykuły również mogą Ci się spodobać:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *