Jak podejrzeć reklamy konkurencji na Facebooku?

jak_podejrzec_reklamy_konkurencji_na_facebooku

Autorem tekstu jest Łukasz Kaczmarczyk

Zajmuję się głównie zwiększaniem obrotów e-commerce i wykręcaniem ROAS-ów w ekosystemie reklamowym Meta.

25 listopada 2022

Jak reklamę danego produktu w naszej branży ugryzła konkurencja? Jakie graficzne rozwiązania stosuje, i jakim tekstem do niego zachęca? Wszyscy marketerzy doskonale wiedzą, że podglądanie odnoszącej sukcesy konkurencji to  źródło cennych informacji, a także oczywiście, źródło INSPIRACJI – a nie kopii i plagiatu.

Gdzie, i jak mogę podejrzeć reklamy konkurencji na Facebooku?

Opcja ta nie jest aż tak szeroko znana, ponieważ Facebook nie chwali się tym na lewo i prawo – właśnie dlatego hasło: “Jak podejrzeć reklamy konkurencji na Facebooku?” jest jednym z częściej wpisywanych fraz w Google.

Aby tego dokonać, należy przejść na stronę Biblioteki Reklam Facebooka, która znajduje się pod adresem:
https://www.facebook.com/ads/library, a następnie wybrać pożądaną przez nas kategorię reklam:

Jedyne, co nam pozostaje, to wpisać nazwę fanpage konkurencji, która nas interesuje, a następnie wybrać go z rozwijanej listy:

Voilà – po wybraniu naszej konkurencji, możemy podejrzeć AKTYWNE reklamy danego fanpage.

Jak wykorzystać możliwość podglądu reklam na Facebooku?

Przede wszystkim – do inspiracji.

W odróżnieniu od reklamowania własnego biznesu samodzielnie, pracując w agencji reklamowej masz styczność z wieloma branżami – zdarza się, że o branży twojego nowego klienta możesz po prostu nie mieć pojęcia.

Możliwość ujrzenia, w jaki sposób konkurencji reklamuje podobne produkty, może szybko dać Ci cenną wiedzę, na temat tego, jak reklamuje się w danej branży.

Pamiętaj jednak, że ONI nie muszą tego robić najlepiej. 

Innym pomysłem na wykorzystanie możliwości podglądu reklam konkurencji jest zastosowanie kontrastu, bądź po prostu ugryzienie tematu z innej beczki. 

Inne kolory, inny ton przesłania – np. mniej lub bardziej poważniej. 

Dodatkowo, jeśli zauważysz jakieś braki w reklamach konkurenta – dla przykładu pojawi się w twojej głowie taka myśl: Dlaczego oni nie wspominają o tej korzyści? Przecież to jeden z najważniejszych elementów produktu i nasi Klienci często o tym mówią!” – nie kopiuj ich, tylko wykorzystaj to. 

Przetestuj warianty mające podobną strukturę kreacji reklamowej do konkurencji, a także te odmienne – wymyślone przez Ciebie na zasadzie kontrastu, bądź zupełnie odmiennego pomysłu – takiego, który uważasz za najlepszy.


I przede wszystkim… testuj, testuj i jeszcze raz testuj.


Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Zawsze możesz do mnie napisać, jeśli potrzebujesz porady:
l.kaczmarczyk@luckyads.com.pl



Te artykuły również mogą Ci się spodobać:

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *